بلاگ, رابطه والد و کودک 1, رابطه والد و کودک 2, رابطه والد و کودک 3, رابطه والد و کودک 4, رابطه والد و کودک 5, رابطه والد و کودک 6

در دوران قرنطینه کرونا چگونه به سلامت روان کودکم کمک کنم؟

مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

 

کودکان نیز مانند افراد بزرگسال در معرض اثرات روانشناختی ناشی از بیماری کرونا هستند. آنها نیز ترس، عدم اطمینان نسبت به آینده و تغییر در روند زندگی را تجربه میکنند. فهم احساسات آنها و نحوه مناسب پاسخدهی به این احساسات از جمله وظایف والدین در دوران همهگیری بیماری کرونا میباشد. در ادامه به مداخلاتی خواهیم پرداخت که به با انجام آنها به سلامت روان کودکتان در این دوران کمک خواهید کرد.

1 . اگر کودکتان به هنگام خوابیدن دچار مشکل است، سعی کنید که در طی روز، چندین بازهی زمانی 10 تا 15 دقیقهای را با او بگذرانید؛ با هم به موسیقی گوش دهید، برقصید یا بازی کنید.

2 . یک روتین روزانه خانوادگی را برای خود تنظیم کنید؛ مثلا در ساعت مشخصی صبحانه بخورید، بعد به مطالعه بپردازید.

3 . زمانی که کودکتان بیدار است، تلویزیون را خاموش کنید یا از دیدن اخبار پرهیز کنید.

4 . از صحبت در مورد بیماری کرونا با دیگران در حضور کودکتان خودداری کنید.

5 . کودکان در این دوره ممکن است به بغل شدن یا بودن در کنار شما، بیشتر نیاز پیدا کنند، پس، حضور فیزیکیتان را از کودکتان دریغ نکنید.

6 . چون در دوره ای هستیم که باید فاصله فیزیکی را با دیگران حفظ کنیم، کودکتان را تشویق کنید تا با دوستان یا اعضای فامیل تماس تصویری برقرار کند. حفظ کردن روابطی که از قبل ساخته است به او کمک میکند تا بر اضطراب خود فائق شود.

 

شبنم قربانی

کارشناسی ارشد روانشناسی بالینی

 

برداشتی از

Mental health considerations for children & adolescents in COVID-19 Pandemic (2020)

2 فکر در مورد “ در دوران قرنطینه کرونا چگونه به سلامت روان کودکم کمک کنم؟

  1. مهدیه گفت:

    کرونا باعث شده بچم گوشه گیر بشه و بازی کردن با بچه ها رو درست یادنگیره چگونه به سلامت روانش در دوران کرونا به عنوان مادر کمک کنم/

    1. shadamooz گفت:

      سلام همراه گرامی
      با حفظ آرامش خودتون به آرامش روان فرزندتان کمک می کنید. با رعایت موارد بهداشتی، اجازه ی بازی کردن با همسالان را به کودک بدهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.