بازی, بازی و سرگرمی 5, بازی و سرگرمی 6

بازی هایی برای علاقمند کردن کودک به زبان انگلیسی

آموزش خلاقانه ی زبان انگلیسی به کودک

مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه

چگونه کودک را به یادگیری زبان انگلیسی علاقمند کنیم؟

در دوران نوزادی، کودکان دارای کنجکاوی ذاتی هستند. به همین دلیل مشتاق کشف دنیای اطراف خود هستند و اطلاعات و مهارت‌های جدید را مانند اسفنج جذب می‌کنند. اما در طول مسیر، گاهی این عشق طبیعی به یادگیری گم می‌شود و باعث می‌شود کودک از مدرسه و یادگیری چیزهای جدید بترسد. علاقه مند کردن کودک به یادگیری زبان انگلیسی یکی از مسائل مهم در زمینه پرورش کودک موفق است. خوشبختانه، عشق به یادگیری را می‌توان با استفاده از چند استراتژی ساده توسعه و پرورش داد.

تفریح تفریح تفریح! یکی از عواملی است که واقعاً برای بچه‌ها مهم است. مهم نیست چه چیزی به آنها آموزش داده می‌شود، هر چیزی را می‌توان در قالب بازی به کودکان بهتر آموزش داد. اگر از کودکان پیش دبستانی بپرسید، اغلب می‌گویند امروز کاری نکردیم، فقط بازی کردیم. این بهترین شیوه آموزش به کودکان است که اطلاعات آموزشی به خوبی در زیر لایه ضخیم سرگرمی پنهان شده و کودک از یادگیری لذت برده است.

در ویدیوی زیر دو روش آموزش خلاقانه زبان انگلیسی به کودکان را مشاهده میکنید. با کمک کاردستی، بازی مسیر یابی، رنگ آمیزی و… میتوان یادگیری را برای کودکان آسان تر کرد.

بازی‌ها روشی عالی برای علاقه مند کردن کودک به یادگیری زبان انگلیسی هستند. بازی‌های رقابتی به کودک انگیزه و هیجان می‌دهند. وقتی کودک در یک بازی برنده می‌شود، می‌تواند از موفقیت خود احساس خوبی داشته باشد.

روش‌های مرسوم آموزش زبان برای کودکان خسته‌کننده هستند و تکرار و تمرین خشک جملات انگلیسی باعث می‌شود کودک از یادگیری دلزده شود. حتی انجام بازی‌های مشابه نیز کلاس را برای کودک کسل‌کننده می‌کند. به همین دلیل مربیان پیش دبستانی شادآموز هر بار به دنبال شیوه‌های جدید علاقه مند کردن کودک به یادگیری زبان انگلیسی هستند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه یادگیری زبان دوم در کودکان 2تا3 سال و کودکان 5تا6 سال این مقالات از شادآموز را بخوانید.

برنامه کلی آموزش و محتوای تدریس کاملاً از پیش مشخص شده و برنامه ریزی شده است. اما کودک نمی‌تواند حدس بزند، قرار است با چه چیزی در کلاس روبه رو شود و چطور از ساعت خود لذت ببرد. ما مهارت‌های مختلف را با هم ترکیب می‌کنیم تا یادگیری را در کودک نهادینه کنیم. مسابقه، شعرخوانی، و بازی‌های حرکتی از جمله تکنیک‌های ماست.

بازی های بیشتر را در صفحه بازی ها ببینید.

اما از هنر هم برای آموزش زبان انگلیسی غافل نشده‌ایم. بچه‌ها عاشق ساختن چیزهای رنگارنگ و هیجان‌انگیز در کلاس هستند. پابلو پیکاسو معتقد است که “هر کودک یک هنرمند است.” ما از این کیفیت ذاتی بهره می‌بریم و از هنر برای آموزش زبان انگلیسی به دانش آموزان خردسال خود استفاده می‌کنیم. مطمئناً نقاشی و رنگ کردن مفید هستند، اما ما به پروژه‌های خلاقانه تر معتقد هستیم. کلاژ یکی از پروژه‌های هنری ماست. آسان است و تقریباً با هر چیزی می‌توان آن را ساخت. برای تثبیت یادگیری زبان انگلیسی در کودک لازم است پس از هر فعالیت هنری به او فرصت داده شود تا در مورد کارش حرف بزند.

تکنیک‌های ما برای علاقه مند کردن کودک به یادگیری زبان انگلیسی به همین محدود نمی‌شود. اما نکته مهم آن است که برای یادگیری هیچ چیزی، به ویژه یک زبان جدید، نباید به کودک فشار وارد کرد. تصحیح تک تک غلط‌های کودک در زبان انگلیسی باعث دلسرد شدن او از یادگیری می‌شود. نمره‌دهی و مقایسه دیگر اشتباهات رایج برای آموزش زبان انگلیسی هستند. رمز یادگیری در سرگرم‌کننده بودن کلاس، فضایی فعال و به دور از فشار و تنش و ارائه محتوای آموزشی مناسب به کودک است. پس از آن باید نشست و شاهد پیشرفت شگفت‌انگیز کودک بود.

شاد آموز را در اینستاگرام دنبال کنید:

instagram

1 فکر در مورد “ بازی هایی برای علاقمند کردن کودک به زبان انگلیسی

  1. سلین گفت:

    مرسی از مقاله خوبتون خیلی کاربردی بود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.