رشد جسمانی و فیزیولوژیک 1

انواع گریه نوزاد | چطور نوزاد را آرام کنیم؟

انواع گریه نوزاد چیست و چطور او را آرام کنیم؟

مدت زمان مطالعه: 6 دقیقه

خوابیدن، تغذیه کردن و گریه کردن کل رفتارهای نوزاد را در ماه اول تشکیل می‌دهند. گریه نوزاد تنها راه ارتباطی او با جهان اطراف است و ترجمه انواع گریه نوزاد یکی از سؤالات مادران است.

هر چند نوزاد به چشم‌های مادر و اطرافیان نگاه می‌کند، اما گریه مهم‌ترین رفتاری است که از خود بروز می‌دهد. به عنوان مثال، کودک گریه می‌کند زیرا احساس گرسنگی، بی‌قراری، خیسی یا ناراحتی می‌کند یا فقط به این دلیل که به نوازش نیاز دارد. و گاهی اوقات نیز نوزاد بدون دلیل مشخص گریه می‌کند.

نوزادان با خلق و خوی متفاوتی متولد می‌شوند. برخی آرام و ساکت هستند و برخی دیگر بدخلق‌تر به نظر می‌رسند. به نظر می‌رسد برخی دائماً در حال حرکت هستند و برخی دیگر فعالیت بدنی چندانی نمی‌کنند. برخی بیشتر اوقات شاد هستند و برخی دیگر جدی‌تر.

انواع گریه نوزاد

ترجمه انواع گریه نوزاد چیست؟

گریه کردن روش ابراز نیاز نوزادان است. این صدایی است که مادر را حتی از خواب عمیق بیدار میکند. اگر مادر شیرده باشید، گریه نوزاد می‌تواند شما را وادار کند که هر کاری را رها کنید تا تغذیه نوزاد را شروع کنید. اوج گریه نوزاد در حدود 6-8 هفتگی است. برخی گریه‌های شدید نوزاد در این هفته‌ها به قولنج نوزادی مرتبط می‌دانند، اما به هر حال می‌گذرند. در مطالب قبل در مورد درمان کولیک نوزادی و روش‌های آرام کردن نوزاد صحبت کرده ‎ایم میتوانید مطالعه کنید.

نوزادان تقریباً سه ساعت و گاهی بیشتر در روز گریه و سر و صدا می‌کنند. به نظر می‌رسد بیشتر این نوع گریه و سر و صدا در اواخر بعد از ظهر و عصر رخ می‌دهد، اگرچه احتمالاً هر روز کمی متفاوت خواهد بود.

هر چه نوزاد بزرگ‌تر شود، زمان کمتری را گریه می‌کند و گریه‌ها به طول روز محدودتر می‌شوند. به علاوه، با بزرگ‌تر شدن، تفسیر انواع گریه نوزاد ساده‌تر می‌شود.

گریه کردن اغلب نشانه خستگی یا تحریک بیش از حد کودک است. اما گریه‌ها ناشی از خستگی در نوزادان تازه متولد شده علائم دیگری نیز دارد. به عنوان مثال، نوزاد هنگام خستگی ممکن است گوش خود را بکشد یا انگشت خود را بمکد.

علت گریه های شبانه نوزاد را در این مقاله از شادآموز بخوانید.

انواع گریه نوزاد واکنش به گریه نوزاد

درک انواع گریه نوزاد و واکنش به رفتار او

نوزاد تازه متولد شده در حال بررسی چگونگی جهان است. نحوه پاسخگویی شما به رفتار کودک، به ویژه گریه کردن‌های او، چیزهای زیادی به کودک می‌گوید.

به عنوان مثال، نوزاد شما ممکن است بفهمد که وقتی گریه می‌کند، کسی می‌آید تا آنچه را که نیاز دارد به او بدهد. این نیاز ممکن است تغییر پوشک، غذا یا نوازش باشد. اگر این اتفاق بیفتد، کودک یاد می‌گیرد که جهان مکان بسیار خوبی است.

هنگامی که به گریه کردن نوزاد با سرعت واکنش نشان می‌دهید، ممکن است کودک در کل به دفعات کمتری گریه کند. در آغوش گرفتن نوزاد در هنگام گریه هیچ ایرادی ندارد و به کودک کمک می‌کند احساس امنیت کند و بداند که شما در این نزدیکی هستید. در آغوش گرفتن نوزاد او را بغلی و لوس نمی کند. اگر نوزاد گریه می‌کند، به این دلیل است که به شما احتیاج دارد تا او را آرام کنید. اگر شما با آرامش و سریع به انواع گریه نوزاد پاسخ دهید، به کودک کمک می‌کنید تا بداند که جهان مکانی امن و قابل پیش بینی است.

آرام کردن گریه نوزاد

آرام کردن گریه نوزاد

وقتی نوزاد زیاد گریه می‌کند، برای والدین و اطرافیان ناراحت‌کننده و طاقت‌فرسا است. در این حالت بهترین کاری که می‌توانید بکنید این است که وقت بگذارید و دلیل آن را بیابید. و اگر نمی توانید به طور فعال در آرام کردن او نقش بازی کنید نوزاد را در مکانی امن مانند تختخواب قرار دهید، یا از شخص دیگری بخواهید که نوزاد را برای مدتی در آغوش بگیرد.

با روش‌های زیر می‌توانید انواع گریه نوزاد را آرام کنید:

  • دلیل گریه کودک را بیابید. از نیازهای ابتدایی شروع کنید. آیا پوشک نوزاد تعویض شده است؟ نوزاد سیر است؟ خواب او کافی بوده است؟ دلدرد ندارد؟ آروغ بعد از شیر را گرفته‌اید؟ با بررسی پاسخ این سوالات و رفع نواقص، منتظر واکنش نوزاد باشید. اگر ساکت نشد، باید به دنبال راهکارهای دیگری باشید.
  • میزان تحریک اطراف نوزاد را کاهش دهید. برای مثال، نوزاد را به یک اتاق آرام و کم نور ببرید. اگر مهمانی هستید، از فضای مهمانی دور شوید و نوزاد را به جای خلوتی ببرید. بهتر است در چند ماه اول در جمع‌های شلوغ حضور پیدا نکنید.
  • نوزاد را قنداق پیچ کنید. قنداق شدن یادآور رحم مادر است و به او آرامش می‌دهد.
  • برای او لالایی بگویید. لالایی احساس آرامش و امنیت نزدیک بودن به والد را به نوزاد می‌دهد. تحقیقات نشان داده‌اند که صدای بم به آرام شدن نوزاد کولیکی بیشتر کمک می‌کند. پس احتمالاً بهتر است لالایی را پدر بخواند.
  • نوزاد را در تختخواب به پهلو بخوابانید و به طور موزون پشت او را نوازش کنید. وقتی به خواب رفت، نوزاد را به آرامی به پشت برگردانید. یا او را روی پای خود بگذارید و به صورت گهواره تکان دهید.
  • نوزاد را در کالسکه قرار دهید و پیاده روی کنید یا با ماشین دوری در محله بزنید. حرکت گاهی آرامش‌بخش است.
  • سعی کنید با ایجاد نویز سفید، مانند صدای فن یا صدای خش خش یک ایستگاه رادیویی، به نوزاد آرامش دهید. نویز سفید نیز همانند قنداق تنگ یادآور رحم مادر است.

اگر همه نیازهای نوزاد را برطرف کرده‌اید، سیر است، دلدرد ندارد، خشک است و خسته نیست، فقط تحمل کنید. این می‌تواند یکی از انواع گریه نوزاد باشد که هیچ دلیل خاصی ندارد.

مقالات مرتبط:

نوزاد تا یکسالگی چه توانایی هایی دارد؟

زمان از پوشک گرفتن کودک

چه موقع برای گریه‌های نوزاد باید به پزشک مراجعه کرد؟

هر چه نوزاد بزرگتر شود، تفسیر انواع گریه نوزاد ساده‌تر می‌شود. هیچکس فرزندتان را بهتر از شما نمی‌شناسد، بنابراین اگر نگران گریه نوزاد هستید، به پزشک اطفال مراجعه کنید. همه کودکان حق دارند از امنیت و حفاظت برخوردار شوند. اگر احساس می‌کنید گریه‌های او طبیعی نیست، با پزشک مشورت کنید.

نظرات و سوالات خود را در قسمت نظرات این مطلب با شاد آموز به اشتراک بگذارید.

شادآموز را در اینستاگرام دنبال کنید:

instagram

منبع:

raisingchildren

نوشته های مرتبط

2 فکر در مورد “ انواع گریه نوزاد | چطور نوزاد را آرام کنیم؟

  1. ملیکا گفت:

    چه زمانی بهتر است برای گریه کردن نوزاد به پزشک مراجعه کنیم

    1. shadamooz گفت:

      سلام همراه گرامی
      زمانی که کودک با هیچ روشی آرام نمی شود و گریه کردن او طولانی شده باشد. باید با متخصص کودک در رابطه با گریه ی نوزاد مشورت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.